PAKAR MASALAH KULIT 2017

PAKAR MASALAH KULIT 2017

WHATSAPP SEKARANG!! 0179656087

( officially registered with SSM .. SSM registered no : 002192313X )

FAQ Derma Roller Malaysia

PERTANYAAN YANG SERINGKALI MENJADI PERSOALAN PENGUNA DERMA ROLLER 

1) Saiz apa yang sesuai untuk saya
Anda boleh rujuk di FB atau Instagram Derma Roller Malaysia untuk carta saiz dan masalah. 
Secara ringkasnya untuk parut berlubang anda boleh gunakan 1.0mm dan parut biasa boleh gunakan 0.5mm. Hot selling DRM adalah 1.0mm. Untuk selulit dan strecth mark 1.0mm ke atas.

2) Boleh tak rolling kat muka kalau masih ada jerawat? 
TIDAK! Sekiranya anda rolling wajah dalam keadaan berjerawat ianya akan membuatkan jerawat merebak. Sekiranya anda ada satu dua jerawat anda boleh rolling di kawasan bermasalah sahaja tetapi tidak di bahagian jerawat anda, atau anda boleh gunakan dermapen atau dermastamp.

3) Adakah perlu guna any numb cream/gel?
Ianya bergantung kepada individu. Sekiranya anda takut sakit anda boleh gunakan numb cream. Kebiasaannya numb cream digunakan jika menggunakan jarum yang saiznya lebih dari 1.5mm. Biasanya di pusat kecantikan akan menggunakan numb cream. Anda boleh dapatkan numb cream di farmasi. Numb cream yang biasa digunakan adalah EMLA.

4) Adakah perlu pakai apa-apa krim selepas rolling?
Selepas rolling anda boleh teruskan rutin kecantikan anda seperti serum/pelembap/night cream/eye cream. Sekiranya anda tidak memakai produk-produk seperti yang dinyatakan anda boleh dapatkan pelembap. Pelembap sangat penting selepas rolling kerana wajah anda biasanya akan kering dalam masa 3-5 hari (bergantung kepada kulit individu). Oleh itu, selepas rolling anda boleh apply produk anda kerana kulit anda mudah untuk menyerap produk iaitu sebanyak 84% berbanding tanpa derma rolling sebanyak 4%. Dermarolling merangsang pertumbuhan collagen baru dan juga peredaran darah.PERHATIAN.. Sekiranya produk yang anda gunakan bersifat 'panas' anda tidak boleh memakai selepas rolling di wajah.

5) Berapa lame untuk lihat keberkesanan?
Setiap kulit individu adalah berbeza jadi tiada jangka masa yang tepat untuk melihat hasil selepas rolling. Anda boleh rujuk bahagian #feedbackdrm untuk testimoni customer kami  atau pengalaman saya dan review mengenai dermaroller boleh baca [DISINI]

6) Berapa lame satu roller boleh digunakan (jangka masa)?
Satu roller biasanya boleh digunakan hingga 10 kali atau 10 sesi. Ia bergantung kepada seller anda. Anda boleh tanya untuk kepastian. Terdapat banyak derma roller dalam pasaran, jenis yang sama tapi keluaran yang berbeza. Jadi pastikan anda tanya dengan seller anda. Produk Derma Roller Malaysia boleh digunakan hingga 10 kali/sesi. JANGAN GUNAKAN DERMAROLLER ANDA JIKA JARUM TELAH TUMPUL ATAU JATUH ATAU JARUM SPLIT.

7) Rolling akan membentuk lubang-lubang halus diwajah, adakah ianya akan terus terbuka?
Tidak, lubang kecil tersebut akan tertutup dalam masa satu jam. 

8) Berapa lame perlu anda rolling di muka?
Apa yang penting semasa rolling adalah pergerakan rolling untuk setiap area di wajah bukan berapa lama masa yang diambil. Anda boleh rujuk di kotak derma roller untuk direction rolling di wajah.(bentuk star +/x)

9) Perlukah saya mencuci roller selepas guna? 
YA. Adalah penting untuk anda memastikan derma roller anda berada dalam keadaan bersih. Anda boleh dapatkan dettol antiseptik di watson/guardian/farmasi/kedai-kedai biasa. Masukkan 1/4 dettol dan 1/4 air dan rendamkan selama 30 minit. Kemudian keringkan sebelum simpan di dalam bekas derma roller yang telah disediakan dalam pakej yang anda beli. 

10) Bolehkah rolling jika anda mengandung atau breastfeeding?
Jangan gunakan derma roller jika anda mengandung atau menyusu bayi anda kerana badan memerlukan semua vitamin untuk feed the baby. Jadi, untuk membentuk collagen yang juga memerlukan vitamin dan di sebabkan itu, anda tidak boleh menggunakan derma roller semasa mengandung atau menyusu.

11) Boleh tak pakai make up lepas rolling?
Tidak! Jika anda betul-betul nak rawat masalah di wajah jangan pakai make up within 24 hours. Lagi bagus tunggu merah kat muka hilang (3 hari). 

Derma Roller Malaysia menawarkan dua jenis roller iaitu 540 needles dan 3 in 1 dermaroller (180/600/1200) Berminat untuk dapatkan dermaroller boleh ke FB atau IG Derma Roller Malaysia atau boleh rujuk di bahagian HARGA untuk senarai produk dan harga setiap produk.